Aryanic
صفحه اصلي > اخبار 

اخبار > دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی به ریاست جناب آقای دکتر امید، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی برگزار گردید

 


  چاپ        ارسال به دوست

دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی به ریاست جناب آقای دکتر امید، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی برگزار گردید

دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی به ریاست جناب آقای دکتر امید، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی برگزار گردید

 

دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی به ریاست جناب آقای دکتر امید، ریاست دانشگاه جامع علمی-کاربردی و با حضور معاونین دانشگاه، جمعی از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، مدیران گروه های تخصصی برنامه ریزی و جمعی از صاحب نظران و خبرگان علمی-کاربردی در روز یک شنبه مورخ 24/11/95 در محل ستاد مرکزی دانشگاه جامع علمی-کاربردی برگزار گردید.

جناب آقای دکتر امید ریاست دانشگاه و رئیس شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی-کاربردی ضمن خیر مقدم و معرفی اعضای شورا و تشکر از همراهی اعضاء پیشین در مدت زمان بیش از یک دهه فعالیت شورا،  اهم وظایف این  شورا را تدوين و تصویب برنامه هاي آموزشي و درسی جديد بر اساس نیاز آموزشی حوزه های شغلی و دستگاههای اجرایی،  سیاستگذاری و تهيه و تصويب مقررات، معيارها و اصول حاكم بر برنامه ريزي آموزشي و درسي علمي كاربردي و همچنین بازنگري، اصلاح و تكميل برنامه هاي درسي  عنوان نمودند.

آقای دکتر محمد علی اخوان بهابادی، معاون آموزشی دانشگاه و نائب رئیس شورا نیز ضمن تشریح  فرایند تدوین، بررسی و تصویب برنامه های درسی علمی-کاربردی هماهنگ با سیاست های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  عنوان نمودند: بررسی نهایی 15 برنامه درسی جدید پیشنهادی دستگاههای اجرایی و مورد تایید گروههای تخصصی و کمیسیون معین شورا ، دلایل توجیهی ضرورت ایجاد یک رشته و همچنی موارد ارجاعی از سوی دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در دستور این جلسه شورا می باشد.

در ادامه آقای علیرضا جمالزاده، سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه و دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی-کاربردی ضمن تشریح تشکیلات شورا، گزارش اجمالی از عملکرد شوراي برنامه ريزي آموزشي و درسي علمي كاربردي (از ابتدای شکل گیری تاکنون) در دو بخش "سياستگذاري و تدوین مقررات برنامه ريزي آموزشي" و "تدوین و بازنگری برنامه های درسی" به همراه آمار و اطلاعات مربوط به تعداد رشته های مصوب ، سهم اشتغال کشور و  سهم رشته های علمی کاربردی بیان نمودند.

سپس هر یک از برنامه های درسی دوره های پیشنهادی پس از تشریح ضرورت و اهمیت دوره، قابلیت ها و توانمندی های مورد انتظار دانش آموختگان، مشاغل قابل احراز و جداول دروس مهارت مشترک، پایه، اصلی، تخصصی و کار در محیط توسط مدیران گروه های تخصصی، مورد بررسی، حک و اصلاح قرار گرفت.

 

طی این جلسه 9 دوره در گروه های مدیریت و خدمات اجتماعی ، صنعت و فرهنگ و هنر  مشتمل بر کارشناسی ناپیوسته حرفه ای "مدیریت خدمات حمل و نقل بین المللی" پیشنهادی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، کارشناسی ناپیوسته حرفه ای " حسابداری سلامت"، پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی قم، کاردانی ناپیوسته حرفه ای" تربیت مربی پایه بدنسازی معلولین"، کاردانی ناپیوسته حرفه ای " تربیت مربی پایه دو و میدانی معلولین" و کاردانی ناپیوسته حرفه ای"تربیت مربی پایه والیبال معلولین" پیشنهادی فدراسیون ورزش معلولین و جانبازان، کاردانی ناپیوسته فنی"تولید سیم و کابل " پیشنهادی شرکت پویا غرب کرمانشاه، کاردانی ناپیوسته فنی " استخراج و فرآوری قیر طبیعی" پیشنهادی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، کاردانی ناپیوسته حرفه ای "دوخت های سنتی ایران" و کارشناسی ناپیوسته حرفه ای " طراحی و تکنولوژی دوخت"  پیشنهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به تصویب نهایی رسید.


٠٩:٣٠ - يکشنبه ١ اسفند ١٣٩٥    /    عدد : ٢٦٠٤٣    /    تعداد نمایش : ٣٣٩